בחירת מטבח חדש

בחירת מטבח

בבואנו לבחור מטבח חדש לבית אנו חייבים לשים דגש על מספר אלמנטים שלכאורה לא ייחסנו להם חשיבות, אך הם קריטיים ביותר להצלחת הבחירה של המטבח שלנו. קודם כל ליצרן. חשוב שיהיה יצרן גדול ואיכותי, כזה שמייצר מטבחים מכל הסוגים, כדי שיוכל להיענות לכל גחמה שלנו ולו השולית והקטנה ביותר. חשוב שאותו יצרן ישתמש ופירזול איכותי שעונה על התקן, לא רק הישראלי אלא גם על התקן הבינלאומי.
כמו כן חומרי הגלם מהם עשוי גוף המטבח עצמו.
בשנים האחרונות הפך חלל המטבח לחלל שהוא אחד הגדולים בבית. מחלל קטן ולא משמעותי שהיה בעבר הפך במטבח לא רק לגדול אלא אף לחלל שממש מייצג את ביתנו. כמובן שההתפתחות באה עם הרצון שלנו ליותר ויותר שימוש שאנו עושים בחלל זה. לכן, הוא דורש השקעה של סכום כסף לא קטן, כדי שסביבת העבודה במטבח תוכל להיות סביבת עבודה נוחה, פונקציונלית, אסטטית ונעימה. כמו כן כדאי לזכור שאנו משתמשים במטבח, לרוב מדי יום, מה שמוביל אותנו לשים דגש על עיצוב ותיכונן המטבח בצורה מוקפדת.
צריך לזכור שהמטבח שלנו חשוף כל הזמן ללחות ורטיבות וגם לשינויי טמפרטורה, בגלל אופי השימוש של חלל מיוחד זה. לכן חומרי הגלם צריכים להיות בהתאם לתופעות אלו. חומרי הגלם המתאימים למטבח יכולים להיות עץ מכל סוג שהוא, סיבית, MDF, ועוד. איכותם של חומרים אלו חייבת לענות על הלחות והרטיבות שהזכרנו קודם וגם על שינויי הטמפרטורה.
חומר הגלם המומלץ ביותר לגוף המטבח הוא הסנדוויץ. זהותם חומר גלם על בסיס עץ שעמיד מאוד לתנאים שהזכרנו קודם והוא גם חזק מאוד. נזכיר גם, שהדלתות של ארונות המטבח יכולות להיות מכל חומר שהוא. גם למשל מזכוכית.
הגענו לשלב של מה שנמצא בתוך גוף המטבח, הפירזולים. אותם חלקים קטנים, אך חשיבותם אינה מוטלת בספק.
הפירזולים יכולים להיות הצירים שמחברים בין גוף המטבח לבין הדלת. השימוש בהם הוא יומיומי, לכן עליהם להיות חזקים ומחוברים היטב גם לדלת המטבח וגם לגוף המטבח. פירזולים יכולים להיות גם הידיות שעל דלתות המטבח וגם המסילות למגירות השונות. יכולות להיות במטבח שלנו מגירות גדולות מאוד שמשקלן רב ולכן על מסילה זו לשאת את כל המשקל. דבר זה יכול לתת השפעה מכריעה על איכות המגירה.
בסופו של תהליך אנו צריכים לתת את הדגש האחרון והחשוב לכשעצמו על רמת הגימור של המטבח. אם למשל בחרנו דלתות צבועות או מצופות פורמייקה או פורניר. גימורים נכונים יתנו למטבח שלנו את הטאץ׳ הסופי שישווה למטבח שלנו מראה גם פרקטי וגם איכותי.

ניווט בכתבה