גירושין ברגשות שליליים

גירושין: ממשבר לצמיחה – גירושין ברגשות שליליים

המילה "גירושין" מלווה בדרך כלל ברגשות שליליים: כאב, חמלה, רחמים או כעס. לעיתים אנו אף מזדרזים ומרחיקים את המקרה מאיתנו, אומרים: "לא עלינו" או "לי זה לא יקרה". מעניין לגלות שמעבר למשבר האישי, הרגשי, ולעיתים גם הכלכלי שיוצרים הגירושין, הרי שפעמים רבות בעקבות הגירושין חל שינוי אצל אחד הצדדים או שניהם, והם מוצאים את עצמם בצמיחה מחודשת. מתקופה של שבר, כאב ואף תחושות אבל, מתחיל לצמוח תהליך חיובי אשר מוביל לשיקומו של האדם, לגילויים חדשים ואף להעצמה של ממש.

 

זוגות המתגרשים אשר יבחרו בשיטת גירושין בשיתוף פעולה/גישור ולא בדרך המלחמה הם יוכלו  באמצעות הצוות המקצועי להפוך את הגירושין בעל הפאן השלילי לפאן חיובי. נוכל להבחין בנקודות רבות של צמיחה והתפתחות, המתרחשות בעקבות גירושין כגון:

  1. גילוי כוחות פנימיים וחיצוניים והכרות מחודשת עם עצמך: המתגרש אשר צלח את הליך הגירושין גאה בעצמו וביכולותיו לשאת את הכאב ובכל זאת להמשיך לתפקד ולהמשיך הלאה.
  2. הזדמנות לתיקון ביחסי הורים – ילדים: בעקבות גירושין, חלוקת הזמן עם הילדים משתנה, ולרוב האבות מוצאים את עצמם מוצאים זמן לבלות פעמיים בשבוע עם ילדיהם במשך כל שעות אחר הצהריים, וכן בשבתות וחופשות, וכל זאת, ללא נוכחותה של האם.
  3. ריגוש והרפתקאות:התאהבויות חדשות, התנסויות חדשות ומקומות אחרים – כל אלה הם חלק מחייו של אדם שחוזר להיות בסטאטוס של "פנוי".
  4. הזדמנות לאהבות חדשות, תשוקות חדשות ואף זוגיות חדשה, טובה ונכונה יותר.
  5. שעות פנאי וסופי שבוע, פעם בשבועיים, ללא הילדים

 

גירושין ברגשות שליליים אמנם, גירושין כמעט תמיד מהווים משבר כואב ועמוק. עם זאת, מנסיוני כעו"ד לגירושין, המלווה מזה כ – 15 שנה זוגות בתהליכי גירושין ופרידה, אני סמוכה ובטוחה כי גם אותם בני זוג, שבתחילה חשו כאילו חרב עליהם עולמם – ימצאו את עצמם בתוך מספר חודשים בתחילת תהליך יפהפה של צמיחה, התפתחות והעצמה אישית. כמובן, שהתנאי לכך הוא, שהליך הגירושין עצמו לא ארך שנים, ולא גרם נזק נפשי או צלקות רגשיות בלתי הפיכות. מכאן, שעל בני זוג החפצים בשיקום ובצמיחה לבחור בהליך גירושין נכון ומכבד, אשר יביא לגירושין מהירים, נכונים, ללא בית משפט וללא הליכים הרסניים וכואבים.

מאמר נכתב על ידי אביה שטיין קורלנד עורך דין משפחה

ניווט בכתבה